czarnobiały0+1+2
 Strona główna  Strona Internetowa Gminy  O Biuletynie  Powiaty i gminy  Archiwalny BIP  Mapa
 Rejestr zmian
 Drukuj informację

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Samodzielna komórka ds. kadr i obsługi jednostek organizacyjnych

Ogłoszono dnia: 2012-05-15 12:50:12 przez Lilia Baworowska

Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

Termin załatwienia

Do 30 dni

Osoba kontaktowa

Lilia Baworowska

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy w Gietrzwałdzie, ul. Olsztyńska 2, p. II, pok. Nr 16

Telefon kontaktowy

89) 524-19-00 lub (89) 524-19-17 fax. (89) 524-19-25

Adres e-mail

gmina@gietrzwald.pl lub kadry.oswiata@gietrzwald.pl

Sposób załatwienia

Wójt Gminy wydaje zaświadczenie o wpisie podmiotu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
Przed dokonaniem wpisu do rejestru, wójt dokonuje wizytacji lokalu, aby ustalić, czy żłobek lub klub dziecięcy zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki wychowania i opieki nad dziećmi do lat 3.
Prowadzący żłobek lub klub dziecięcy zobowiązany jest do przedstawienia, do wglądu opinii komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej oraz opinii właściwego państwowego inspektora sanitarnego.
Wójt Gminy sprawuje nadzór nad żłobkami, klubami dziecięcymi, w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki nad dziećmi do lat 3.
Nadzór jest sprawowany na podstawie planu nadzoru przyjętego przez radę gminy w drodze uchwały. Czynności nadzorcze dokonują osoby upoważnione przez wójta. Szczegółowy plan nadzoru nad żłobkami, klubami dziecięcymi oraz dziennymi opiekunami zawarto w Uchwale Nr XVII/154/2012 Rady Gminy Gietrzwałd z dnia 23.02.2012r.

Wymagane Dokumenty

W celu rejestracji żłobka lub klubu dziecięcego Wnioskodawca zobowiązany jest złożyć pisemny wniosek o wpis do rejestru oraz dołączyć:
- wyciąg z rejestru publicznego potwierdzający status podmiotu (w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej)
- oświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON i identyfikacji podatkowej NIP,
- oświadczenie o spełnianiu warunków lokalowych
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie (w przypadku osoby fizycznej).
Ponadto Wnioskodawca zobowiązany jest do przedstawienia do wglądu:
- dokument stwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy,
- dowód osobisty lub innym dokument potwierdzający tożsamość (w przypadku osoby fizycznej),
- dowód dokonania opłaty za wpis (lub kopia dołączona do wniosku).

Czas realizacji

Do 30 dni

Opłaty

Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych podlega opłacie. Wysokość opłaty ustala rada gminy w drodze uchwały. Opłata stanowi dochód własny gminy.
Opłata nie może być wyższa niż 50% minimalnego wynagrodzenia za pracę, ustalonego zgodnie z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.
Zgodnie z Uchwałą Nr XVI/144/2012 Rady Gminy Gietrzwałd z dnia 26 stycznia 2012r. opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wynosi 10% minimalnego wynagrodzenia za pracę.
Opłatę za wpis do rejestru należy dokonać, w dniu złożenia wniosku w kasie urzędu gminy lub na rachunek bankowy: 43 8857 1067 3001 0000 0143 0001.

Uwagi

Odmowa wpisu do rejestru następuje, gdy:
- podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.
- wydano prawomocne orzeczenie zakazujące podmiotowi wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
Zasady dokonywania zmian w rejestrze:
Podmiot wpisany do Rejestru zobowiązany jest do informowania organu prowadzącego Rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach stanowiących załącznik do wniosku, wymaganych przy rejestracji w terminie 14 dni od zaistnienia zmian.
Zasady wykreślania z rejestru:
Wykreślenie z Rejestru następuje, gdy:
- podmiot wpisany do Rejestru złoży wniosek o wykreślenie,
- podmiot nie usunie, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego,
- podmiot przekazał we wniosku lub dołączonych do niego dokumentach informacje niezgodne ze stanem faktycznym.
Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru z mocy ustawy są zwolnione z opłaty.
Odmowa wpisu do rejestru oraz wykreślenie z rejestru następuje w drodze decyzji administracyjnej

Podstawa prawna

1/ Ustawa z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45, poz. 235, Nr 131, poz. 764, Nr 171, poz. 1016).

2/ Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2011r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych dotyczących żłobków i klubów dziecięcych (Dz. U Nr 69, poz. 367).