Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2010-03-18 11:34:25 przez Marzena Kryks
Zameldowanie cudzoziemca
Osoba kontaktowa
Marzena KryksMiejsce załatwienia
Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej oraz członek rodziny takiego cudzoziemca przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Cudzoziemiec inny niż wskazany powyżej przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 4 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca, chyba że jego pobyt na terytorium RP nie przekracza 14 dni.
w Ewidencji Ludności - pok. nr 1, w budynku Urzędu Gminy
tel. 089 5241902, e-mail: usc.elud@gietrzwald.pl
Telefon kontaktowy
(89) 524-19-02Adres e-mail
usc_elud@gietrzwald.plSposób załatwienia
2. Dokument: potwierdzenie zameldowania
Miejsce odbioru
Wymagane Dokumenty
- Wypełniony formularz - „zgłoszenie pobytu stałego” lub „zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące” - dostępny w pok.nr 1, w budynku Urzędu Gminy lub w formie elektronicznej w BIP Urzędu Gminy.
- Dowód osobisty właściela/najemcy lokalu
- Obywatel państwa członkowskieg UE przedstawia ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo oraz ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu lub zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE lub, w przypadku braku zaświadczenia, składa oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terytorium RP
- Członek rodziny obywatela Unii Europejskiej niebędący obywatelem państwa członkowskiego UE – ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela UE
- Cudzoziemiec przedstawia kartę pobytu wydaną w związku z udzieleniem zezwolenia na osiedlenie się, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich, zgody na pobyt tolerowany lub nadaniem statusu uchodźcy albo zezwolenie na osiedlenie się, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich, decyzję o nadaniu statusu uchdźcyw RP, udzieleniu w RP ochrony uzupełniającej lub zgody na poby tolerowany.
Czas realizacji
Opłaty
Uwagi
1. Fakt pobytu potwierdza na zgłoszeniu meldunkowym osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu, w którym następuje zameldowanie – osoba ta wpisuje swoje nazwisko , imię, numer dowodu osobistego i składa czytelny podpis.
2. Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych, obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę
3. Zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 g § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. –Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U z 2000r. Nr 98, poz. 1071, z późn.zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych(Dz.U. z 2006r. /nr 139, poz.993 – tekst jednolity z późn. zm.).
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z 28 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz.U. z 2012r., poz.1475).
3. Ustawa z 14 lipca 2006r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (Dz.U.z 2006r. nr 144, poz.1043).