czarnobiały0+1+2
 Strona główna  Strona Internetowa Gminy  O Biuletynie  Powiaty i gminy  Archiwalny BIP  Mapa
 Sprawy
 Drukuj informację

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat finansowy

Ogłoszono dnia: 2010-09-13 14:16:36 przez Krystyna Dzikowska

Rozłożenie na raty zapłaty podatku lub zaległości podatkowej

Termin załatwienia

nie później niż w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku, a w sprawie szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Osoba kontaktowa

Krystyna Dzikowska

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy w Gietrzwałdzie, pokój nr. 3

Telefon kontaktowy

(89) 524-19-04

Adres e-mail

k.dzikowska@gietrzwald.pl

Miejsce odbioru

Urząd Gminy w Gietrzwałdzie, pokój nr. 3 lub za pośrednictwem poczty

Wymagane Dokumenty

1.Wniosek o rozłożenie na raty, zawierający imię i nazwisko wnioskodawcy, miejsce zamieszkania (adres do korespondencji), zakres żądania (szczegółowo określający wysokość i terminy płatności proponowanych rat podatku), uzasadnienie ze wskazaniem ważnego interesu podatnika lub interesu publicznego, podpis wnioskodawcy i datę sporządzenia.

 
2. W przypadku wniosku pochodzącego od przedsiębiorcy, należy załączyć:

- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis otrzymanej w roku, w którym wnioskodawca ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;

 

- informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, dotyczące w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis na formularzu stanowiącym załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis ( Dz. U. Nr 53, poz. 311).

 

3. W przypadku wniosku dotyczącego pomocy w rolnictwie wnioskodawca jest obowiązany do przedłożenia:

 

- zaświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat obrotowych, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w rolnictwie otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;

 

- informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis w rolnictwie, w tym w szczególności sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy w rozumieniu pkt 9-11 Wspólnotowych wytycznych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji przedsiębiorstw znajdujących się trudnej sytuacji ( Dz. Urz. UE C 244 z 1.10.2004r.).

Czas realizacji

nie później niż w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku, a w sprawie szczególnie skomplikowanej – nie później niż  w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Opłaty

brak opłat

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Wójta Gminy Gietrzwałd w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające żądanie. Odwołanie wraz z aktami sprawy i stanowiskiem organu I instancji jest przesyłane organowi odwoławczemu bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania, chyba że zasługuje na uwzględnienie w całości.

Uwagi

1. Jeżeli podanie nie spełnia wymogów określonych przepisami prawa, organ podatkowy wzywa wnoszącego podanie do usunięcia braków w terminie 7 dni, z pouczeniem, że niewypełnienie tego warunku spowoduje pozostawienie podania bez rozpatrzenia. Jeżeli podanie nie zawiera adresu, organ pozostawia je bez rozpatrzenia, bez dokonywania w/w wezwania.

 

2. W razie wydania decyzji o rozłożeniu na raty zapłaty podatku lub zaległości podatkowej nowym terminem płatności jest dzień, w którym zgodnie z decyzją, powinna nastąpić zapłata poszczególnych rat, na jakie został rozłożony podatek lub zaległość podatkowa wraz z odsetkami za zwłokę.

 

3. W przypadku niedotrzymania terminu płatności którejkolwiek z rat, na jakie został rozłożony podatek lub zaległość podatkowa, następuje z mocy prawa wygaśnięcie wydanej decyzji w części dotyczącej raty niezapłaconej w terminie płatności.

 

4. Decyzję można odebrać osobiście, najczęściej jednak jest doręczana przez pocztę, za zwrotnym poświadczeniem odbioru.

 

5. Rozłożenie na raty zapłaty podatku lub zaległości podatkowej powoduje naliczenie opłaty prolongacyjnej, której stawka wynosi 50% stawki odsetek za zwłokę.

 

6. Zgodnie z art. 37 ust. 1 pkt 2 lit. f i g ustawy z dnia ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz. 1240) Wójt Gminy podaje do publicznej wiadomości w terminie do dnia 31 maja roku następnego wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej 500,- zł, wraz ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia, jak również wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym udzielono pomocy publicznej.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. – Ordynacja podatkowa ( tekst jednolity Dz. U. z 2012r. , poz. 749 ze zm.). Uchwała Nr XIV/173/2000 Rady Gminy w Gietrzwałdzie z dnia 19 kwietnia 2000r. w sprawie opłaty prolongacyjnej. Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej /Dz. U. z 2007r. Nr 59, poz. 404 ze zm./.

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis ( Dz.U. Nr 53, poz. 311).