czarnobiały0+1+2
 Strona główna  Strona Internetowa Gminy  O Biuletynie  Powiaty i gminy  Archiwalny BIP  Mapa
 Procedury załatwiania spraw
 Drukuj informację

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Stanowisko d/s ewidencji ludności, dowodów osobistych i archiwum

Ogłoszono dnia: 2010-03-18 11:30:36 przez Marzena Kryks

Zameldowanie na pobyt czasowy powyżej 3 miesięcy

Termin załatwienia

od ręki

Osoba kontaktowa

Marzena Kryks

Miejsce załatwienia

Zgłoszenie zameldowania i wydanie potwierdzenia odbywa się w Ewidencji Ludności - pok. nr 1, w budynku Urzędu Gminy tel. 0895241902,
e-mail: usc.elud@gietrzwald.pl

Telefon kontaktowy

(89) 524-19-02

Adres e-mail

usc_elud@gietrzwald.pl

Sposób załatwienia

1. Dokonanie zameldowania
2. Dokument: potwierdzenie zameldowania

Miejsce odbioru

Urząd Gminy w Gietrzwałdzie , pokój nr.1

Wymagane Dokumenty

1. Wypełniony druk „zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 m-ce” podpisany przez właściciela/najemcę lokalu – dostępny w Urzędzie Gminy, pok.nr 1, lub w formie elektronicznej w BIP Urzędu .
2.Tytuł prawny do lokalu/umowa najmu, akt notarialny/.
3. Dowód osobisty właściciela / najemcy/ lokalu.
4. Dowód osobisty osoby meldującej się.
5. Odpis skrócony aktu urodzenia oraz potwierdzenie zameldowania z pobytu stałego - gdy zameldowanie dotyczy osoby niepełnoletniej, nie posiadającej dowodu osobistego.

Czas realizacji

od ręki

Opłaty

Zwolnione z opłaty

Uwagi

1. Zameldowanie stanowi rejestrację danych o miejscu pobytu i może nastąpić w miejscu faktycznego pobytu. Osoba, która przedłuża pobyt czasowy w tej samej miejscowości ponad zgłoszony czas jego trwania, zmienia adres albo zmienia pobyt czasowy na stały, jest obowiązana dokonać odpowiedniego zameldowania w ciągu 30 dni od daty zmiany.

      2
.Fakt pobytu potwierdza na zgłoszeniu meldunkowym osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu, w którym następuje zameldowanie – osoba ta wpisuje swoje nazwisko , imię, numer dowodu osobistego i składa czytelny podpis.
      3. Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych, obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę
      4. Zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 g § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. –Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U z 2000r. Nr 98, poz. 1071, z późn.zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości

Podstawa prawna

   1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych(Dz.U. z 2006r. /nr 139, poz.993 – tekst jednolity z późn. zm.).

2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z 28 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz.U. z 2012r., poz.1475).