czarnobiały0+1+2
 Strona główna  Strona Internetowa Gminy  O Biuletynie  Powiaty i gminy  Archiwalny BIP  Mapa
 Procedury załatwiania spraw
 Drukuj informację

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Stanowisko d/s ewidencji ludności, dowodów osobistych i archiwum

Ogłoszono dnia: 2010-03-18 11:17:39 przez Marzena Kryks

Wpisanie do rejestru wyborców

Termin załatwienia

do 3 dni

Osoba kontaktowa

Marzena Kryks

Miejsce załatwienia

Złożenie wniosku i udzielenie informacji odbywa się
w  Ewidencji Ludności –  pok. Nr 1, w budynku Urzędu Gminy

Telefon kontaktowy

(89) 524-19-02

Adres e-mail

usc_elud@gietrzwald.pl

Sposób załatwienia

1. Decyzja administracyjna: doręczona listem poleconym za potwierdzeniem odbioru lub odebrana osobiście przez wnioskodawcę

Miejsce odbioru

Urząd Gminy w Gietrzwałdzie, pokój nr. 1

Wymagane Dokumenty

1. Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców w części A , wg. obowiązującego wzoru dostępny:
           - w Urzędzie Gminy, pok. nr 1, parter
           - w formie elektronicznej w BIP  Urzędu Gminy
2. Dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem pozwalający na ustalenie tożsamości osoby  - do wglądu.

Czas realizacji

Do 3 dni

Opłaty

- zwolnione  z opłaty

Uwagi

1. Rejestr wyborców zawiera ewidencję osób uprawionych do głosowania zamieszkałych na stałe na terenie gminy
2. Osoby zameldowane na pobyt stały na terenie gminy ujmowane są w rejestrze z urzędu

3. Na wniosek do rejestru wpisywane są osoby zamieszkałe na stałe pod innym adresem niż adres zameldowania na terenie gminy  lub innej miejscowości oraz nie posiadające zameldowania stałego

4. W wyniku decyzji o wpisaniu do rejestru osoba jest ujmowana w spisie wyborców w kolejnych wyborach pod adresem wskazanym we wniosku

5. Skreślenie  z rejestru może nastąpić na podstawie oświadczenie o powrocie do miejsca stałego zameldowania. Oświadczenie składa się w urzędzie  miejsca stałego zameldowania.

6. Na wniosek do rejestru wpisywani są obywatele krajów członkowskich Unii Europejskiej. Głosują w wyborach samorządowych i w wyborach  posłów do Parlamentu Europejskiego.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 12 kwietnia 2001r. Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej(Dz.U z 2001, Nr 46, poz.499 ze zm.).

2. Rozporządzenie  Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 11 marca 2004r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez RP innym krajom członkowskim UE danych zawartych w tym rejestrze (Dz.U.z 2007r. Nr 235, poz.1733).