Termin załatwienia
Do 30 dni. Wydaje się zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub decyzję o odmowie wpisu.
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy w Gietrzwałdzie
Miejsce odbioru
Urząd Gminy w Gietrzwałdzie
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej według załączonego wzoru. 2. W przypadku ustanowienia pełnomocników ważne pełnomocnictwo.
Czas realizacji
Do 30 dni. Wydaje się zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub decyzję o odmowie wpisu.
Opłaty
Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej nie podlega opłacie.
Tryb odwoławczy
W przypadku decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej lub o odmowie wpisu, odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia jej stronie.
Uwagi
1. Wnioski o wpis do ewidencji składa się w sekretariacie Urzędu, pok. Nr 6, p. I. 2. Odbiór zaświadczenia może być: - osobiście przez wnioskodawcę lub pełnomocnika - za pośrednictwem poczty O formie odbioru decyduje wnioskodawca. 3. Ewidencję działalności gospodarczej prowadzi gmina właściwa dla miejsca zamieszkania przedsiębiorcy. 4. Wpisowi do ewidencji działalności gospodarczej podlegają osoby fizyczne, w tym również zamierzające wykonywać działalność gospodarczą na podstawie koncesji i zezwoleń. 5. Organ ewidencyjny wydaje decyzję o odmowie wpisu do ewidencji, jeżeli: - zgłoszenie dotyczy działalności gospodarczej nieobjętej przepisami ustawy, - zgłoszenie zawiera braki formalne, które mimo wezwania nie zostały usunięte w wyznaczonym terminie, - prawomocnie orzeczono zakaz wykonywania określonej w zgłoszeniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę. 7. Ewidencja działalności gospodarczej jest jawna. 8. Zgłoszenie o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej powinno zawierać: a) oznaczenie przedsiębiorcy oraz jego numer ewidencyjny PESEL, o ile taki posiada, b) numer NIP przedsiębiorcy, o ile taki posiada, c) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli stale wykonuje działalność poza miejscem zamieszkania - również wskazanie siedziby i adresu zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca, d) określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z PKD 2007 e) wskazanie daty rozpoczęcia działalności, f) numer telefonu kontaktowego i adres poczty elektronicznej, o ile przedsiębiorca posiada. 9. Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać organowi ewidencyjnemu zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, w zakresie danych zawartych w zgłoszeniu, powstałe po dniu dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, w terminie 14 dni od dnia powstania tych zmian, a także informację o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej.
Podstawa prawna
Art. 7b ustawy z dnia 19.11.1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz.1178 ze zm.). Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2004 r. Nr 173, poz. 1807 ze zm.). Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2004 r. Nr 173, poz. 1808 ze zm.).