Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Stanowisko ds. opłat adiacenckich, planowania przestrzennego i ochrony środowiska - Referat Planowania Przestrzennego, Drogownictwa, Nieruchomości i Ochrony Środowiska

Ogłoszono dnia: 2010-07-30 09:59:03 przez Aleksandra Popiołek

Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów

Termin załatwienia

do 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku.

Osoba kontaktowa

Aleksandra Popiołek

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy w Gietrzwałdzie

ul. Olsztyńska 2, 11-036 Gietrzwałd, pok. 13

Telefon kontaktowy

(89) 524-19-14

Adres e-mail

ola@gietrzwald.pl

Miejsce odbioru

Urząd Gminy w Gietrzwałdzie

Referat Inwestycji i Zamówień Publicznych

ul. Olsztyńska 2, 11-036 Gietrzwałd, pok. 13

Wymagane Dokumenty

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów według załączonego wzoru 

Czas realizacji

Wydanie decyzji administracyjnej do 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku.

Wydaje się decyzję zezwalającą na usunięcie drzew i krzewów lub decyzję odmowną na usunięcie drzew i krzewów.

Opłaty

Za wydanie zezwolenia na wycięcie drzew i krzewów nie pobiera się opłaty skarbowej. Brak zezwolenia wiąże się z koniecznością uiszczenia 10 zł opłaty skarbowej.  

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Uwagi

1. Wnioski o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów można składać w siedzibie Urzędu lub przesłać pocztą.

 

2. Odebrać decyzję można:

 

- osobiście,

 

- za pośrednictwem poczty.

 

O formie odbioru decyduje wnioskodawca.

 

3. Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów powinien zawierać:

 

  1. imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości,

  2. tytuł prawny władania nieruchomością,

  3. nazwę gatunku drzewa lub krzewu,

  4. obwód pnia mierzonego na wysokości 130cm (odrębnie dla każdego drzewa),

  5. przeznaczenia terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew,

  6. przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu,

  7. wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy,

  8. rysunek lub mapę określająca usytuowanie drzewa lub krzewu w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości.

 

Jeżeli działka stanowi współwłasność kilku osób wniosek o wycięcie drzew musi być podpisany przez wszystkie osoby posiadające tytuł prawny do nieruchomości. Jeżeli posiadacz nieruchomości nie jest jej właścicielem - do wniosku dołącza się zgodę jej właściciela.

 

4. Wnioski zawierające braki formalne, które mimo wezwania nie zostały uzupełnione w wyznaczonym terminie pozostaną bez rozpatrzenia.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jednolity Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1220 z późn. zm). Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.), Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 13 października 2004 r. w sprawie stawek opłat dla poszczególnych rodzajów i gatunków drzew (Dz. U. Nr 228, poz. 2306 z późn. zm.).