Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Stanowisko d/s ewidencji ludności, dowodów osobistych i archiwum
Ogłoszono dnia: 2010-03-18 11:17:39 przez Marzena Kryks
Wpisanie do rejestru wyborców
Osoba kontaktowa
Marzena KryksMiejsce załatwienia
Złożenie wniosku i udzielenie informacji odbywa się
w Ewidencji Ludności – pok. Nr 1, w budynku Urzędu Gminy
w Ewidencji Ludności – pok. Nr 1, w budynku Urzędu Gminy
Telefon kontaktowy
(89) 524-19-02Adres e-mail
usc_elud@gietrzwald.plSposób załatwienia
1. Decyzja administracyjna: doręczona listem poleconym za potwierdzeniem odbioru lub odebrana osobiście przez wnioskodawcę
Miejsce odbioru
Urząd Gminy w Gietrzwałdzie, pokój nr. 1
Wymagane Dokumenty
1. Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców w części A , wg. obowiązującego wzoru dostępny:
- w Urzędzie Gminy, pok. nr 1, parter
- w formie elektronicznej w BIP Urzędu Gminy
2. Dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem pozwalający na ustalenie tożsamości osoby - do wglądu.
- w Urzędzie Gminy, pok. nr 1, parter
- w formie elektronicznej w BIP Urzędu Gminy
2. Dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem pozwalający na ustalenie tożsamości osoby - do wglądu.
Czas realizacji
Do 3 dni
Opłaty
- zwolnione z opłaty
Uwagi
1. Rejestr wyborców zawiera ewidencję osób uprawionych do głosowania zamieszkałych na stałe na terenie gminy
2. Osoby zameldowane na pobyt stały na terenie gminy ujmowane są w rejestrze z urzędu
3. Na wniosek do rejestru wpisywane są osoby zamieszkałe na stałe pod innym adresem niż adres zameldowania na terenie gminy lub innej miejscowości oraz nie posiadające zameldowania stałego
4. W wyniku decyzji o wpisaniu do rejestru osoba jest ujmowana w spisie wyborców w kolejnych wyborach pod adresem wskazanym we wniosku
5. Skreślenie z rejestru może nastąpić na podstawie oświadczenie o powrocie do miejsca stałego zameldowania. Oświadczenie składa się w urzędzie miejsca stałego zameldowania.
6. Na wniosek do rejestru wpisywani są obywatele krajów członkowskich Unii Europejskiej. Głosują w wyborach samorządowych i w wyborach posłów do Parlamentu Europejskiego.
2. Osoby zameldowane na pobyt stały na terenie gminy ujmowane są w rejestrze z urzędu
3. Na wniosek do rejestru wpisywane są osoby zamieszkałe na stałe pod innym adresem niż adres zameldowania na terenie gminy lub innej miejscowości oraz nie posiadające zameldowania stałego
4. W wyniku decyzji o wpisaniu do rejestru osoba jest ujmowana w spisie wyborców w kolejnych wyborach pod adresem wskazanym we wniosku
5. Skreślenie z rejestru może nastąpić na podstawie oświadczenie o powrocie do miejsca stałego zameldowania. Oświadczenie składa się w urzędzie miejsca stałego zameldowania.
6. Na wniosek do rejestru wpisywani są obywatele krajów członkowskich Unii Europejskiej. Głosują w wyborach samorządowych i w wyborach posłów do Parlamentu Europejskiego.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 12 kwietnia 2001r. Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej(Dz.U z 2001, Nr 46, poz.499 ze zm.).
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 11 marca 2004r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez RP innym krajom członkowskim UE danych zawartych w tym rejestrze (Dz.U.z 2007r. Nr 235, poz.1733).
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 11 marca 2004r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez RP innym krajom członkowskim UE danych zawartych w tym rejestrze (Dz.U.z 2007r. Nr 235, poz.1733).