Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Stanowisko d/s ewidencji ludności, dowodów osobistych i archiwum
Ogłoszono dnia: 2010-03-09 12:16:33 przez Marzena Kryks
Zgłoszenie utraty dowodu osobistego
Osoba kontaktowa
Marzena KryksMiejsce załatwienia
Zgłoszenie utraty dowodu i udzielenie informacji odbywa się
w Ewidencji Ludności, pok. Nr 1, w budynku Urzędu Gminy Gietrzwałd
Telefon kontaktowy
(89) 524-19-02Adres e-mail
usc_elud@gietrzwald.plSposób załatwienia
1. Wydanie zaświadczenia o utracie dowodu osobistego.
2. Unieważnienie dowodu osobistego w Systemie Wydawania Dowodów Osobistych.
Miejsce odbioru
Wymagane Dokumenty
1. Pisemne zawiadomienie o utracie dowodu osobistego, przedkładane osobiście.
2. Inny dokument ze zdjęciem do ustalenia tożsamości.
Opłaty
Czynność nie podlega opłacie
Uwagi
1. Utratę dowodu osobistego należy zgłosić osobiście niezwłocznie po stwierdzeniu tego faktu w najbliższym urzędzie gminy, a za granicą w urzędzie konsularnym.
2. Za osobę małoletnią lub ubezwłasnowolnioną zawiadomienie o utracie dowodu składa rodzic, opiekun, kurator ustanowiony przez sąd.
3. Zaświadczenie o utracie dowodu osobistego ważne jest do czasu wydania nowego dowodu osobistego.
4. W przypadku utraty dowodu osobistego należy niezwłocznie złożyć wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego.
5. W przypadku odnalezienia dowodu osobistego po zgłoszeniu jego utraty należy
6. Odnalezione dowody osobiste podlegają unieważnieniu, nie ma możliwości cofnięcia czynności unieważnienia dowodu osobistego.
Podstawa prawna