Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Stanowisko d/s ewidencji ludności, dowodów osobistych i archiwum

Ogłoszono dnia: 2010-03-09 12:16:33 przez Marzena Kryks

Zgłoszenie utraty dowodu osobistego

Termin załatwienia

Od ręki

Osoba kontaktowa

Marzena Kryks

Miejsce załatwienia

Zgłoszenie utraty dowodu i udzielenie informacji odbywa się

w Ewidencji Ludności, pok. Nr 1, w budynku Urzędu Gminy Gietrzwałd

Telefon kontaktowy

(89) 524-19-02

Adres e-mail

usc_elud@gietrzwald.pl

Sposób załatwienia

1. Wydanie zaświadczenia o utracie dowodu osobistego.

2. Unieważnienie dowodu osobistego w Systemie Wydawania Dowodów Osobistych.

Miejsce odbioru

Urząd Gminy w Gietrzwałdzie - pokój nr.1

Wymagane Dokumenty

1. Pisemne zawiadomienie o utracie dowodu osobistego, przedkładane osobiście.

2. Inny dokument ze zdjęciem do ustalenia tożsamości.

Opłaty

    Czynność nie podlega opłacie

Uwagi

    1. Utratę dowodu osobistego należy zgłosić osobiście niezwłocznie po stwierdzeniu tego faktu w najbliższym urzędzie gminy, a za granicą w urzędzie konsularnym.

    2. Za osobę małoletnią lub ubezwłasnowolnioną zawiadomienie o utracie dowodu składa rodzic, opiekun, kurator ustanowiony przez sąd.

    3. Zaświadczenie o utracie dowodu osobistego ważne jest do czasu wydania nowego dowodu osobistego.

    4. W przypadku utraty dowodu osobistego należy niezwłocznie złożyć wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego.

            5. W przypadku odnalezienia dowodu osobistego po zgłoszeniu jego utraty należy