Termin załatwienia
nie później niż w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku, a w sprawie szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Wydział: Referat Podatków i Opłat
Ogłoszono dnia: 2010-09-13 14:16:34 przez Krystyna Dzikowska
nie później niż w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku, a w sprawie szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Krystyna Dzikowska
(89) 524-19-04
1. Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej, zawierający imię i nazwisko wnioskodawcy, miejsce zamieszkania (adres do korespondencji), zakres żądania, uzasadnienie ze wskazaniem ważnego interesu podatnika lub interesu publicznego, podpis wnioskodawcy i datę sporządzenia.
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis otrzymanej w roku, w którym wnioskodawca ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie lub oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
- informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, dotyczące w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis na formularzu stanowiącym załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis ( Dz. U. Nr 53, poz. 311).
3. W przypadku wniosku dotyczącego pomocy w rolnictwie wnioskodawca jest obowiązany do przedłożenia:
- wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat obrotowych, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w rolnictwie otrzymanej w tym okresie lub oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
- informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis w rolnictwie, w tym w szczególności sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy w rozumieniu pkt 9-11 Wspólnotowych wytycznych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji przedsiębiorstw znajdujących się trudnej sytuacji ( Dz. Urz. UE C 244 z 1.10.2004r.).
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Wójta Gminy Gietrzwałd w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające żądanie.
Odwołanie wraz z aktami sprawy i stanowiskiem organu I instancji jest przesyłane organowi odwoławczemu bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania, chyba że zasługuje na uwzględnienie w całości.
1. Jeżeli podanie nie spełnia wymogów określonych przepisami prawa, organ podatkowy wzywa wnoszącego podanie do usunięcia braków w terminie 7 dni, z pouczeniem, że niewypełnienie tego warunku spowoduje pozostawienie podania bez rozpatrzenia. Jeżeli podanie nie zawiera adresu, organ pozostawia je bez rozpatrzenia, bez dokonywania w/w wezwania.
2. Wniosek o umorzenie dotyczyć może wyłącznie zaległości podatkowej, tj. zgodnie z art. 51 Ordynacji podatkowej, podatku niezapłaconego w terminie płatności. Za zaległość podatkową uważa się także niezapłaconą w terminie płatności ratę podatku. W przypadku wystąpienia o umorzenie przed terminem płatności podatku, organ podatkowy wydaje postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania w sprawie.
3. Umorzenie zaległości podatkowej powoduje również umorzenie odsetek za zwłokę w całości lub w takiej części, w jakiej została umorzona zaległość podatkowa.
4. Umorzenie zaległości podatkowej powoduje wygaśnięcie zobowiązania podatkowego.
5. Decyzję można odebrać osobiście, najczęściej jednak jest doręczana przez pocztę, za zwrotnym poświadczeniem odbioru.
6. Zgodnie z art. 37 ust. 1 pkt 2 lit. f i g ustawy z dnia ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz. 1240) Wójt Gminy podaje do publicznej wiadomości w terminie do dnia 31 maja roku następnego wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej 500,- zł, wraz ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia, jak również wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym udzielono pomocy publicznej.
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. – Ordynacja podatkowa ( tejst jednolity Dz.U. z 2012r., poz. 749 ze zm.). Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. z 2007r. Nr 59, poz. 404 ze zm.).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis ( Dz. U. Nr 53, poz. 311).
Podmiot udostępniający informację: gietrzwald_gmina_wiejska | |||
Osoba, która wytworzyla informację: | Krystyna Dzikowska | Data wytworzenia informacji: | 2010-09-13 13:45:16 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Krystyna Dzikowska | Data udostępnienia informacji: | 2010-09-13 14:16:34 |
Wprowadził informację do BIP: | Adam Cieśliński | Artykuł był wyświetlony: | 519 |
Osoba, która zmieniła informację: | Krystyna Dzikowska | Data aktualizacji informacji: | 2014-12-19 12:22:15 |