Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Stanowisko d/s ewidencji ludności, dowodów osobistych i archiwum
Ogłoszono dnia: 2013-01-31 10:42:43 przez Marzena Kryks
Zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące z równoczesnym wymeldowaniem się z dotychczasowego miejsca pobytu
Osoba kontaktowa
Marzena KryksMiejsce załatwienia
w Ewidencji Ludności - pok. nr 1, w budynku Urzędu Gminy
tel. 089 5241902, e-mail: usc.elud@gietrzwald.pl
Telefon kontaktowy
0895241902Adres e-mail
usc.elud@gietrzwald.plSposób załatwienia
2. Dokument: potwierdzenie zameldowania
Miejsce odbioru
Wymagane Dokumenty
2.Tytuł prawny do lokalu/umowa najmu, akt notarialny/.
3. Dowód osobisty właściciela / najemcy/ lokalu.
4. Dowód osobisty osoby meldującej się.
5. Odpis skrócony aktu urodzenia oraz potwierdzenie zameldowania z pobytu stałego - gdy zameldowanie dotyczy osoby niepełnoletniej, nie posiadającej dowodu osobistego.
Czas realizacji
Opłaty
Uwagi
-
Zameldowanie polega na możliwości dokonania zameldowania w miejscu nowego pobytu bez konieczności stawiania się w organie gminy dotychczasowego miejsca pobytu w celu dokonania wymeldowania. Osoba, która przedłuża pobyt czasowy w tej samej miejscowości ponad zgłoszony czas jego trwania, zmienia adres albo zmienia pobyt czasowy na stały, jest obowiązana dokonać odpowiedniego zameldowania w ciągu 30 dni od daty zmiany.
2.Fakt pobytu potwierdza na zgłoszeniu meldunkowym osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu, w którym następuje zameldowanie – osoba ta wpisuje swoje nazwisko , imię, numer dowodu osobistego i składa czytelny podpis.
3. Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych, obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę
4. Zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 g § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. –Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U z 2000r. Nr 98, poz. 1071, z późn.zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości
Podstawa prawna
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z 28 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz.U. z 2012r., poz.1475).