czarnobiały0+1+2
 Strona główna  Strona Internetowa Gminy  O Biuletynie  Powiaty i gminy  Archiwalny BIP  Mapa
 Rejestr zmian
 Drukuj informację

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Stanowisko d/s ewidencji ludności, dowodów osobistych i archiwum

Ogłoszono dnia: 2013-01-31 10:42:43 przez Marzena Kryks

Zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące z równoczesnym wymeldowaniem się z dotychczasowego miejsca pobytu

Termin załatwienia

od ręki

Osoba kontaktowa

Marzena Kryks

Miejsce załatwienia

Zgłoszenie zameldowania i wydanie potwierdzenia odbywa się 
w Ewidencji Ludności - pok. nr 1, w budynku Urzędu Gminy
tel. 089 5241902, e-mail: usc.elud@gietrzwald.pl

Telefon kontaktowy

0895241902

Adres e-mail

usc.elud@gietrzwald.pl

Sposób załatwienia

1. Dokonanie zameldowania
2. Dokument: potwierdzenie zameldowania

Miejsce odbioru

Urząd Gminy w Gietrzwałdzie, pokój nr.1

Wymagane Dokumenty

1. Wypełniony druk „zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 m-ce” podpisany przez właściciela/najemcę lokalu – dostępny w Urzędzie Gminy, pok.nr 1, lub w formie elektronicznej w BIP Urzędu .

2.
Tytuł prawny do lokalu/umowa najmu, akt notarialny/.

3.
Dowód osobisty właściciela / najemcy/ lokalu.

4.
Dowód osobisty osoby meldującej się.

5.
Odpis skrócony aktu urodzenia oraz potwierdzenie zameldowania z pobytu stałego - gdy zameldowanie dotyczy osoby niepełnoletniej, nie posiadającej dowodu osobistego.

Czas realizacji

od ręki

Opłaty

Zwolnione z opłaty

Uwagi

  1. Zameldowanie polega na możliwości dokonania zameldowania w miejscu nowego pobytu bez konieczności stawiania się w organie gminy dotychczasowego miejsca pobytu w celu dokonania wymeldowania. Osoba, która przedłuża pobyt czasowy w tej samej miejscowości ponad zgłoszony czas jego trwania, zmienia adres albo zmienia pobyt czasowy na stały, jest obowiązana dokonać odpowiedniego zameldowania w ciągu 30 dni od daty zmiany.

      2.Fakt pobytu potwierdza na zgłoszeniu meldunkowym osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu, w którym następuje zameldowanie – osoba ta wpisuje swoje nazwisko , imię, numer dowodu osobistego i składa czytelny podpis.

     3.
Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych, obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę

4.
Zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 g § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. –Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U z 2000r. Nr 98, poz. 1071, z późn.zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych(Dz.U. z 2006r. /nr 139, poz.993 – tekst jednolity z późn. zm.).

2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z 28 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz.U. z 2012r., poz.1475).