czarnobiały0+1+2
 Strona główna  Strona Internetowa Gminy  O Biuletynie  Powiaty i gminy  Archiwalny BIP  Mapa
 Rejestr zmian
 Drukuj informację

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

XXVI/254/2012

Status: Obowiązujący

Sesja: XXVI

Kadencja: VI

Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego i obowiązuje od 1 lipca 2013 roku.

Data podpisania: 2012-12-28

Ogłoszono dnia: 2013-02-18 12:51:04 przez Elżbieta Bielańska

Temat

w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Gietrzwałd i zagospodarowania tych odpadów

Na podstawie

art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach (Dz.U. z 2012r. poz. 391) oraz art. 40 ust.1, art. 41 ust.1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Gminy Gietrzwałd  uchwala się, co następuje:

Treść

§ 1. 1. Określa się ilość odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
1) dla gospodarstwa domowego liczącego od 1 do 4 osób należy przewidzieć pojemnik na odpady  o pojemności 120 l;
2) gospodarstwo domowe liczące powyżej 4 osób ma obowiązek wyposażyć nieruchomość  
w pojemniki o pojemności zapewniającej pokrycie zapotrzebowania wg. norm zapisanych  
w pkt 1);
3) zarządcy nieruchomości wielolokalowych zobowiązani są dostosować pojemność pojemników do liczby mieszkańców i cyklu wywozu, biorąc pod uwagę normatywy zapisane
w pkt 1) ;
 
2. Określa się ilość odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
1) właściciele domków letniskowych w zabudowie rekreacji indywidualnej zobowiązani są do wyposażenia nieruchomości w pojemniki o pojemności zapewniającej pokrycie zapotrzebowania. W przypadku braku dojazdu do nieruchomości przez przedsiębiorstwo wywozowe i/lub ustawienia w pobliżu nieruchomości, w miejscach ogólnie dostępnym gminnych pojemników zbiorczych o pojemności 1100 l, odpady należy gromadzić w tych pojemnikach;
2) prowadzący działalność gospodarczą, kierujący instytucjami oświaty, zdrowia, kultury, zobowiązani są dostosować pojemność pojemników do swych indywidualnych potrzeb,
a w szczególności uwzględniając następujące normatywy dostosowane do dwutygodniowego cyklu odbioru:  
a) dla szkół wszelkiego typu - 3 l na każdego ucznia i pracownika,
b) dla żłobków i przedszkoli - 3 l na każde dziecko i pracownika,
c) dla lokali handlowych - 50 l na każde 10 m2pow. całkowitej, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 l na lokal,
d) dla punktów handlowych poza lokalem - 50 l na każdego zatrudnionego, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 l na każdy punkt,
e) dla lokali gastronomicznych - 20 l na jedno miejsce konsumpcyjne, dotyczy to także miejsc w tzw. ogródkach zlokalizowanych na zewnątrz lokalu;
f) dla ulicznych punktów szybkiej konsumpcji –     co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 l;
g) dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych - pojemnik o pojemności 120 l na każdych 10 pracowników jednak nie mniej niż jeden pojemnik 120l;
h) dla domów opieki, internatów, hoteli, pensjonatów, ośrodków agroturystycznych itp. – 20 l na jedno łóżko;
i) dla ogródków działkowych 20 l na każdą działkę w okresie sezonu tj. od 1 marca do 31 października każdego roku, i 5 litrów poza tym okresem;
j) w przypadku lokali handlowych i gastronomicznych, dla zapewnienia czystości wymagane jest również ustawienie na zewnątrz, poza lokalem, co najmniej jednego pojemnika 120 l na odpady;
 
§ 2. Określa się częstotliwość odbierania odpadów komunalnych:
1) od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy:
a) zabudowa jednorodzinna:
- odpady niesegregowane (zmieszane) – co dwa tygodnie,
- odpady zbierane i gromadzone selektywnie – nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, 
- odpady wielkogabarytowe oraz sprzęt elektryczny i elektroniczny – 2 razy w roku,.
b) zabudowa wielorodzinna:
- odpady niesegregowane (zmieszane) – nie rzadziej niż co dwa tygodnie,
- odpady zbierane i gromadzone selektywnie – nie rzadziej niż co dwa tygodnie,
- odpady wielkogabarytowe oraz sprzęt elektryczny i elektroniczny – 2 razy w roku,
2) od właścicieli nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy:
- odpady niesegregowane (zmieszane) -  nie rzadziej niż 1 razy w miesiącu,
- odpady zbierane w sposób selektywny – nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu,
- odpady wielkogabarytowe oraz sprzęt elektryczny i elektroniczny – 1 raz w roku,
3) z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, wyposażonych w pojemniki służące do gromadzenia odpadów komunalnych o pojemności1100 l odpady mogą być odbierane na wniosek właściciela nieruchomości, po każdorazowym napełnieniu pojemników.
 
§ 3. Określa się sposób świadczenia usług przez Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych:
- do Punktu można przekazywać odpady komunalne zebrane w sposób selektywny, w tym: odpady zielone, opakowania wielomateriałowe, metal, chemikalia, (farby, lakiery, opakowania po chemikaliach, przeterminowane środki ochrony roślin itp.) zużyte akumulatory, ogniwa i baterie galwaniczne, zużyte opony, odpady budowlano-remontowe
i rozbiórkowe, odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny.
 
§ 4. Określa się, że odpady niebezpieczne gromadzone w sposób selektywny, obejmujące: leki, termometry rtęciowe oraz baterie i akumulatory odbierane będą w zorganizowanych przez Gminę punktach zbiórki.
 
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Gietrzwałd.
 
§ 6.  Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego i obowiązuje od 1 lipca 2013 roku.