czarnobiały0+1+2
 Strona główna  Strona Internetowa Gminy  O Biuletynie  Powiaty i gminy  Archiwalny BIP  Mapa
 Rejestr zmian
 Drukuj informację

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Uchwała Nr XIX/ 182 / 2008 Rady Gminy Gietrzwałd z dnia 24 kwietnia 2008r. w sprawie przejęcia przez Gminę Gietrzwałd obowiązków właścicieli nieruchomości w zakresie pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych stałych.

Ogłoszono: 2010-02-03 10:46:02 przez Adam Cieśliński

Uchwała Nr XIX/ 182 / 2008

Rady Gminy Gietrzwałd

z dnia 24 kwietnia 2008r.

w sprawie przejęcia przez Gminę Gietrzwałd obowiązków właścicieli

nieruchomości w zakresie pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości

odpadów komunalnych stałych.

 

Na podstawie art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca

1990 r. samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r Nr 142 poz. 1591, zm. z 2002 r. Nr

23, poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz.1806,

z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116,

poz. 1203, z 2005 r. Dz.U. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457 z 2006r. Dz.U.

Nr 17, poz. 128, z 2007r. Nr 173 poz. 1218), art. 6a i art. 6b ustawy z dnia 13

września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr

236, poz.2008 z póź. zm.) i akceptacji mieszkańców Gminy Gietrzwałd, wyrażonej w

przeprowadzonym w dniu 21 10.2007 r. referendum lokalnym, dotyczącym przejęcia

przez Gminę Gietrzwałd obowiązków właścicieli nieruchomości w zakresie

pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych stałych

oraz ustalenia opłaty ponoszonej przez właścicieli nieruchomości za wykonywanie

przejętych obowiązków Rada Gminy Gietrzwałd uchwala, co następuje:

 

§ 1. Z dniem 1 października 2008 r. Gmina Gietrzwałd przejmuje od właścicieli

nieruchomości, współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz osób

fizycznych będących posiadaczami nieruchomości zlokalizowanych na terenie

gminy Gietrzwałd obowiązek w zakresie pozbywania się zebranych na terenie

nieruchomości odpadów komunalnych w sposób zgodny z przepisami ustawy z

dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i

przepisami odrębnymi. Zorganizowanym przez Gminę odbiorem odpadów

komunalnych objęte będą wszystkie gospodarstwa domowe w zabudowie

jednorodzinnej, wielorodzinnej i kolonijnej oraz budynki rekreacji indywidualnej.

§ 2. Wysokość stawki opłaty za wykonywanie przejętych obowiązków, o których

mowa w § 1 wynosi:

1) 3,50 zł od jednego mieszkańca Gminy na miesiąc; opłaty będą ponoszone

przez cały rok. W przypadku rodzin wielodzietnych tj. posiadających na

utrzymaniu powyżej trojga dzieci opłata będzie ponoszona za troje dzieci

oraz pozostałych członków rodziny;

1

2) 21,00 zł od jednego budynku letniskowego na miesiąc; opłaty będą

ponoszone w miesiącach od maja do października.

§ 3. 1. Opłata, o której mowa w § 2 pkt 1 wnoszona będzie kwartalnie w

następujących terminach:

1) do 15 marca – za I kwartał,

2) do 15 maja - za II kwartał,

3) do 15 września - za III kwartał,

4) do 15 listopada - za IV kwartał.

2. Opłata, o której mowa w § 2 pkt 2 wnoszona będzie w następujących

terminach:

1) do 15 maja - za miesiące maj, czerwiec i lipiec,

2) do 15 września - za miesiące sierpień wrzesień i październik.

3. Opłaty należy wpłacać bezpośrednio do kasy Urzędu Gminy w Gietrzwałdzie

lub przelewem na konto bankowe Urzędu Gminy numer 43 8857 1067 3001

0000 0143 0001.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku

Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.