Uchwała Nr XIX/ 182 / 2008
Rady Gminy Gietrzwałd
z dnia 24 kwietnia 2008r.
w sprawie przejęcia przez Gminę Gietrzwałd obowiązków właścicieli
nieruchomości w zakresie pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości
odpadów komunalnych stałych.
Na podstawie art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca
1990 r. samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r Nr 142 poz. 1591, zm. z 2002 r. Nr
23, poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz.1806,
z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116,
poz. 1203, z 2005 r. Dz.U. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457 z 2006r. Dz.U.
Nr 17, poz. 128, z 2007r. Nr 173 poz. 1218), art. 6a i art. 6b ustawy z dnia 13
września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr
236, poz.2008 z póź. zm.) i akceptacji mieszkańców Gminy Gietrzwałd, wyrażonej w
przeprowadzonym w dniu 21 10.2007 r. referendum lokalnym, dotyczącym przejęcia
przez Gminę Gietrzwałd obowiązków właścicieli nieruchomości w zakresie
pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych stałych
oraz ustalenia opłaty ponoszonej przez właścicieli nieruchomości za wykonywanie
przejętych obowiązków Rada Gminy Gietrzwałd uchwala, co następuje:
§ 1. Z dniem 1 października 2008 r. Gmina Gietrzwałd przejmuje od właścicieli
nieruchomości, współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz osób
fizycznych będących posiadaczami nieruchomości zlokalizowanych na terenie
gminy Gietrzwałd obowiązek w zakresie pozbywania się zebranych na terenie
nieruchomości odpadów komunalnych w sposób zgodny z przepisami ustawy z
dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i
przepisami odrębnymi. Zorganizowanym przez Gminę odbiorem odpadów
komunalnych objęte będą wszystkie gospodarstwa domowe w zabudowie
jednorodzinnej, wielorodzinnej i kolonijnej oraz budynki rekreacji indywidualnej.
§ 2. Wysokość stawki opłaty za wykonywanie przejętych obowiązków, o których
mowa w § 1 wynosi:
1) 3,50 zł od jednego mieszkańca Gminy na miesiąc; opłaty będą ponoszone
przez cały rok. W przypadku rodzin wielodzietnych tj. posiadających na
utrzymaniu powyżej trojga dzieci opłata będzie ponoszona za troje dzieci
oraz pozostałych członków rodziny;
2) 21,00 zł od jednego budynku letniskowego na miesiąc; opłaty będą
ponoszone w miesiącach od maja do października.
§ 3. 1. Opłata, o której mowa w § 2 pkt 1 wnoszona będzie kwartalnie w
następujących terminach:
1) do 15 marca – za I kwartał,
2) do 15 maja - za II kwartał,
3) do 15 września - za III kwartał,
4) do 15 listopada - za IV kwartał.
2. Opłata, o której mowa w § 2 pkt 2 wnoszona będzie w następujących
1) do 15 maja - za miesiące maj, czerwiec i lipiec,
2) do 15 września - za miesiące sierpień wrzesień i październik.
3. Opłaty należy wpłacać bezpośrednio do kasy Urzędu Gminy w Gietrzwałdzie
lub przelewem na konto bankowe Urzędu Gminy numer 43 8857 1067 3001
0000 0143 0001.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku
Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.